Our Vacation Trip

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Wednesday, June 17, 2009

~Tag dr Mama Zara & Ummiesya~

ok,sesi menjwb tag yg diberikn oleh mama zara & ummiesya..da bape ari dorg ni bg..so kumpulkn,wat skali la yer..anyway,thx ya..sya akan menjwb soklan2 yg diberikan sebaik mungkin...=p (tag dr mama zara,pjg gak kn..huuhuhu)

1st tag...


~ Bekas kekasih saya adalah...

::hmm..cite lama tuh..toksah dkenang..=p::


~ saya sedang mendengar..

:: lagu dr Beyonce tajuk Halo::


~ mungkin saya patut..

::wat keje skang ni tp dok lyn blog jp..wakaka..::


~ saya suka...

::shopping & window shopping esp barang2 auni...sejak da ade anak ni kn..berjln2 ngn hubby n auni..luv it!::


~ sahabat-sahabat baik saya..

:: dr dlu & skang adalah sahabat baik sya..luv them!::


~ saya x paham..

:: mcm2 yg berlaku di sekeliling sya..sungguh x phm ngn dorg nih!::


~ saya kehilangan..

:: kura2 2ekor yg dibela dr sebesar 50sen..just gone like that::


~ ramai yang berkata..

:: nape kurus sgt nih?yeker?bese je laaa..::


~ makna nama saya..

:: siti baizura..siti ikut nama nama isteri nabi..baizura tu lak,xde makne dlm buku pon..huhuhu::


~ cinta itu adalah..

:: sangat indah,terbit dr mata hingga ke hati::


~ di suatu tempat,seseorang sedang..

:: hubby kt opis,tgh wat keje yg byk giler::


~ saya akan cuba..

:: gonna be a good mama n wife..=p::


~ ayat SELAMANYA membawa maksud..

:: smpai bile2..non stop!::


~ telefon bimbit saya..

:: nokia 5300 XpressMusic..almost 2years::


~ bila saya terjaga dr tidur..

:: terase sgt mls tp terpkse gak bgn kn..nk g keje..sblm tu,tgk lil princess kt sebelah dlu,tgk cara die tdo::


~ saya paling meluat apabila..

:: hmm..laki org n bini org dok bergurau senda tanpa rase segan silu ngn org laen (sbr je ler)::


~ pesta/parti adalah..

:: time tuk bergumbira,happy2..


~ haiwan yang paling comel yang pernah saya temui adalah..

::kura2,iguana & kucing::


~ peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya adalah..

:: mase sekolah menengah..besh sgt ngn kengkwn..join aktiviti sekolah..miss that!::


~ Hari ini..

:: sya keje..anta auni dirumah pengasuh..jp lg nk g titiwangsa meeting KOPERASI::


~ petang ini..

:: balik keje,mandi2 dah siap terus amek auni..rindu ngn auni lerrr::


~ malam ini..

:: maen2 ngn auni,tgk tv n mkn ngn hubby::


~ esok pula saya akan..

:: as usual,g keje ler..::


~ saya betul-betul inginkn..

:: sebuah keluarga yang betul2 bahagia disamping hubby n anak yg terchentaaaaa...luv them so much!


~ ketika anda melihat wajah anda dihadapan cermin pagi ini..

:: mak aii,pucat nye muke den..cpt2 touchup ngn makeup..hahahha::


~ pusat membeli belah atau arked permainan..

:: dua2 tempat ni besh..janji dpt berjln..huhuuh..auni ngn mama shukeeeeee::


~ makanan barat atau jepun..

::dua2 boleh sumbat..hahhaha..buruk lantak tol!::


~ bilik yang terang atau gelap..

:: time tdo,harus le gelap..klu terang,x selesa la tdo..::


~ makanan segera adalah..

:: x elok ler tp tu la yg sedap kn..tol x??::


~ ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang?..

:: perbualan telefon ngn kak isni.."ok2 kak..byerr.."::


Tag kedua


1. Apakah perasaan anda sekarang?

bese2 jer..suam2 kuku..hhahaha

2. Saya nak makan?

spagetti meatballs kt secret resipe..nyum2..

3. Saya tak suka?

hmm..pe aaa..tah laaaa..


4. Impian saya?

nk dok umh sendri (x lama je lg impian ku tercapai)..

5. haiwan yg saya tak suka?

cicakkkkk..goli ler

6. Saya harapkan?

duet yang bykkkk..huhuuhuh..leh wat pe yg diimpikn..

7. Jika boleh putarkan masa?

xyah la kot..sumenye ok saje..=p

8. Saya pada 10 tahun akan datang?

umo da 36thn..maybe anak da besar dan ade 2org anak...hehehhe

9. Handphone saya adalah sebuah?

yer,nokia 5300 xpress music

10. Saya pernah bercinta sebanyak?

hmm..x igt ler..tu sume cinta monyet jew..hahhaha..cintaku skg hanya untuk suami ku sorg...

11. Kawan-kawan saya?

membawa haluan masing2..

12. Pernah dikhianati?

tah ler..ade ke x ekkk

13. Apa yang hendak anda lakukan terhadap orang yang mengkhianati anda?

bia ler..lantak!

14. Senaraikan 8 orang untuk di tag?

hmm...kepada sesape nk wat tag ni,dipersilakan yer..


tag dr ummiesya lak....


1.bila kali terakhir anda cuci toilet?

- hmmm..daku dok umh mertua..xpnh wat ler...hahhahah


2.pencuci apa yg anda guna?
- gune Harpic kot...

3.dalam 1 minggu berapa kali anda mop lantai? kenapa?
- mak metua yg mop..wakakaka..tgu le dok umh sendri nnt yer..akan ku wat keje2 seperti ini...

4.apa tugasan anda sebelum menjelang malam?
- maen2 ngn auni dlu,mkn2,tgk tv then bile auni nk tdo so mama pon tdo skali ler...

5.apa menu hidangan makan malam anda yg paling simple?
- adoiyaiii..da lama x masak..paling simple nasi goreng cincai jooo...

6.minuman yg anda buat setiap pagi?
- klu ari bese,x pnh wat air pon..klu weekend,teh O or Milo..

7.sebelum tido apa yg anda lakukan?
- gosok baju keje..

- kemas2 baju auni masuk dlm beg..sok kene g 'school'..

- siap2kn termos,susu,air masak n botol2 auni naik atas coz bilik atas..

- tdokn auni dlu then baru le mama leh tdo ngn aman..hehehhe

8.harus menjawab tag ini?

-kengkawan blogger ku,sila le amek ekk...=p

5 comments:

Lily@MamaZaraZareef said...

erk..iguana? comei ker? hehehe..

nway, mama auni beli rumah katner. area kl la yerk..sj sibuk nk tau. kot2 ade house warming lehla menyibukkan diri..(ngan tak tau malunyer..=p)

mama idzareef said...

mama auni duk ngan mentua yekk..ok tak? kalo ngam best la kan..

sy pn suke sgt zaman2 sklh menengah dulu..time tu br nak naik katakan.. ;p

Ummi Eisya&Amani said...

duk ngn mertua rupanya..menantu kesayangan la ni..huhu

mama auni firdina said...

mama zara>hehehe..tomei gak iguana ni..pelik x sya ni??

bli umh tu area hulu langat..house warming?insya allah,akan di buat klu ade rezki lebey2..nnt sya jemput,jgn x dtg lak ye..x jauh pon dr shah alam ke hulu langat..heheh

mama idzareef>so far alhmdulillah dok ngn mertua..sementara dpt bli umh ni dok kejap..lgpon mertua sya keje so open minded la..hehehhe..

yup,zaman sekolah la besh kn..sonok!

mrs.adz aka ummiesya>uikk xde le menantu kesayangan..dok ngn mertua sbb nk cr umh..so da dpt umh ni,soon sya ngn family akan pindah..=p

ibuafiqahhuzaifah said...

boleh bukak blog kak vp..tadi pun boleh..
yg viruspadu.com tau..

My Blog List

Foto Gediks Auni Firdina

Foto Gediks Auni Firdina

Foto Gediks Auni Firdina

Foto Gediks Auni Firdina

Foto Gediks Auni Firdina

Foto Gediks Auni Firdina

Foto Gediks Auni Firdina

Foto Gediks Auni Firdina
@ JJ Balakong

Foto Gediks Mama + Auni

Foto Gediks Mama + Auni
 
Blog Design by Template-Mama.